Проблеми розвитку ядерної енергетики в Україні. Чорнобильська катастрофа та ліквідація наслідків.
Мета: Висвітлити проблеми розвитку ядерної енергетики в Україні; узагальнити та систематизувати тему «Радіоактивність, вплив радіоактивних випромінювань на живу і неживу природу, ядерний реактор, біологічна дія радіоактивного випромінювання»;
На прикладі Чорнобильської трагедії виховувати в учнів відповідальне ставлення до виконуваної роботи та розкрити роль і місце особистості як складової частинки планети ;виховувати відчуття людяності, порядності;
Сприяти формуванню вміння учнів готувати повідомлення та презентації, удосконалюючи вміння працювати на комп'ютері та застосовувати знання отримані з інших предметів, розвивати вміння одержувати нові знання з самостійно знайдених джерел, науково – технічної літератури, вміти виділити головне, порівняти та аналізувати, інтерпретувати отримані результати.
Обладнання: урок проходить в комп'ютерному класі, плакати з висловами великих вчених, портрет А. Ейнштейна, таблиця з характеристикою діяльності АЕС України, музичний супровід- Й.С. Бах «Аве Марія», схема виховного моменту, фільм про Чорнобильську трагедію.
ХІД УРОКУ
1 .Мотивація. Вступне слово вчителя: Земля - планета людей , колиска розуму.
2.Захист рефератів та презентацій , як наслідок роботи учнів у групах (секціях) науковців, представників громадськості та ЗМІ.
План виступів
Радіоактивність. Ядерний реактор. Історія розвитку ядерної енергетики на Україні.
Радіація і людина. Вплив на здоров'я людини радіоактивних циклів АЕС.
Чорнобильська катастрофа, її причини та наслідки.
3 . Перегляд фільму .
4.Підсумок уроку .
Земля - єдина відома нам планета у Всесвіті, де можливе життя людини. Однак у результаті нерозумної господарської діяльності Земля стає все менш придатною для цього. Сьогодні ¼ населення користується 2/3 загальносвітових природних ресурсів, а половина людства ледве зводить кінці з кінцями. Через нерозумне ведення господарства знищуються природні ресурси, так потрібні для підтримки життя і процвітання людей: родючий грунт або забруднюється , або змивається у воду (в море ); біологічні ресурси експлуатуються настільки, що їх відтворення стає неможливим, забруднювачі ,які викидаються в атмосферу і водойми , порушують складний механізм клімату. В результаті здатність нашої планети підтримувати людське життя зменшується, тоді як зріст народонаселення висуває все нові вимоги.
Людство ще не навчилося жити в злагоді з природою. Відкриття учених , незважаючи на їх величезне значення, часто потрапляють до безвідповідальних рук, завдають неповторної шкоди всьому людству .
Одним з таких епохальних відкрить є освоєння енергії атомного ядра, яке могло вирішити основну проблему людства - енергозабезпечення .
Захист рефератів та презентацій
Додаток 1: "Радіоактивність. Ядерний реактор. Розвиток ядерної енергетики в Україні" - робота Філінського Артема.
«Радіація і людина » - роботи Ващук Уляни та Мартинюк Анастасії.
«Чорнобильська катастрофи, її причини та наслідки»- Роботи Мартинюк Юлії, Черкасової Олени та Купневич Ігоря).
Перегляд кінофільму «За хвилину до катастрофи»(Додаток 2)
Підсумок уроку
На дошці записано запитання:
**Яка роль і місце кожної людини на Землі?
** Чи залежить від мого життя життя планети Земля?
Учитель звертається до учнів з пропозицією розглянути схему та поставити стрілочки між взаємовідповідними компонентами, а учні розставляють стрілки взаємовідповідності.
Як тут не погодитись з думкою Альберта Ейнштейна, який свого часу сказав: « Відкриття розподілу урану загрожує людству не більше, ніж сірник. Подальший розвиток людства - від його моральних засад, а не від технічного прогресу».
|