Учитель у сьогоднішній
школі вже не є авторитетним носієм
знань - він
виконує роль консультанта, старшого порадника.
Вчитель заохочує та залучає
учня до навчальної
діяльності, вибираючи при цьому
оптимальні методи і
засоби для засвоєння
учнями матеріалу на
уроці.
Навчання повинно
бути продуктивне, тобто таке, що
забезпечує виконання всіх
вимог до інформаційної
і практичної компетенцій.
Вчитель використовує
новітні формули і
методи, групові методи
навчання, роботу з консультантами в
групах, самоперевірку рівня знань
учнями, червоні й зелені
картки, театралізовані уроки, рольові ігри, ділові ігри, брейн–ринги тощо. Але чи
варто це робити
на кожному уроці? У
кожної форми є
багато позитивного, ці
форми урізноманітнюють уроки, часто роблять їх емоційно насиченими і зовнішньо
красивими.
Проте є й
недоліки. Деякі форми навчання
вимагають великих затрат
часу і певної
підготовки перед уроком, наприклад театралізовані.
При роботі в
групах вчитель мусить розподіляти навчальний матеріал, давати його частини для опрацювання окремим
групам, а учні, відповідаючи, не завжди можуть викласти цей матеріал так, щоб він був доступний для кожного учня класу і як результат - засвоєння матеріалу буде
неповним і поверховим.
Багато часу займає
і перевіряння рівня
знань після самоперевірки й самоконтролю (наприклад, при роботі
в парах), а для розв'язування задач,
особливо нестандартних, вчителю
не вистачає часу.
Саме тому необхідне таке оптимальне поєднання
форм і методів
навчання, за якого недоліки
одних методів перекривають
переваги інших, що дає
змогу використовувати лише
позитивні сторони тих чи інших
методів. Які б методи ми не використовували - результат
перш за все !
|